viernes, 23 de enero de 2015

Daughter of a dove.




























Blanco. Rosa. Rojo. Azul. Daughter of a Dove.

Prólogo.
No se porqué llamó mi atención el rosa en esta ciudad, pero me tomé unos días para hacer fotos de las casas en esos colores, pienso que debe ser la vibración del color o que se ve tan dramático y contrastante con el cielo tan azul. En realidad las casas aquí tienen colores increíbles y ya iré haciendo más fotos mostrándoles toda su maravilla.
...

The daughter of a dove keeps me. I have found a love among the thorns. Breakwater to the sea keeps me. He sido una boba los últimos años porque dejé de seguir las señales, pero tengo suerte y lentamente los últimos meses del 2014 volví a ver señales, a recibir mensajes, para fortuna nuestra, el universo nos habla todo el tiempo y nos da grandes oportunidades de hacer cambios radicales en nuestras vidas, si es que lo permitimos. We all know safety Is a blessing and a curse. Siempre es difícil explicar esto con palabras pero es así, la magia es real. Si queremos escuchar el mundo nos habla. La magia es real.
Los últimos meses, lentamente, dejé de hallarme en la ciudad. Dejé de sentir placer con sus entretenimientos, sus rincones o con su gente (que caada día pasa más tiempo en sus celulares pretendiendo sin mirar realmente a los demás, sin hablar de las cosas realmente importantes), todo eso fué aumentando mi sensación de aislamiento, agobiándome un poco más cada día, haciéndome sentir a kilómetros de ahí. Ya me fuí, le dije un día a un amigo, y era verdad. When all of your heroes have had their sons And all of your heroes have had their daughters And all of your heroes have left you And all you have left is all of this water Well all you can do, all you can do Is secure your bird heart and sail towards the edge.

Si trato de explicar porqué estoy aquí, porqué elegí San Cristóbal, la historia es así: Cuando vine de vacaciones por primera vez sentí algo. No se qué, pero sentí algo. Pues, bueno, vine a ver qué es. Traté de explicar esto en DF y pocos entendieron a qué me refería, pero cada vez que cuento esa historia aquí la gente sonríe y me dice "entiendo, muchos vienen y sienten lo mismo, San Cristóbal es mágico". But I am just an arm hanging in the sun And that’s as spiritual as I know how to be.

Como trato de ser mental y lógica, aveces por tortura y diversión intento hacer teorías sobre aquello que sentí y pienso que fué por la rosa de los vientos en el arco del carmen, o quizá la causa son los hermosos colores y sus exóticas combinaciones, en ocasiones creo que toda la ciudad tiene cierto eco de Andalucía que me da una sensación rarísima de una casa que no conozco, otras veces, pienso que es porque este es un valle y es taaaan hermoso, también tengo teorías de que es debido al montón de gente de fuera que está en la ciudad, claro que también pueden ser las deliciosas panaderías, cafeterías, chocolaterías!, ciertos días pienso que es el frío y el cielo azulísimo, o los mosaicos bonitos que adornan el piso en algunas casas y negocios. Aveces por días creo que son las montañas uno puede llegar a ellas tan fácil!, durante las tardes creo que es la luz atrapada en las millones de gotas de humedad que vuelan en el aire que hacen que la luz se descomponga en esos rayos morados, rosas y dorados al atardecer. En ocasiones creo que son las pirámides con esas iglesias en la punta, otras veces, creo que quizá pueden ser minerales en el agua o bajo mis pies…
...
Epílogo
Daughter of a dove es una canción en City Wrecker, el último disco de Spencer Krug, mi cantante favorito por años y años. Su música ha hablado con una exactitud de espejo sobre como me siento en momentos determinantes de mi vida. Quizá lo amo no tan secretamente porque es uno de mi especie, que necesita más colores increíbles en los atardeceres, que exige más de las personas, más de las ciudades, más de las relaciones, y mucho más de la vida cotidiana.

_____________


....


Prologue: I don't know why my attention goes to pink in this city, but I took a few days to take pictures of houses in those colors, I think it should be the color vibration or maybe it's dramatic and contrasting quality by the blue sky. Actually the houses here have amazing colors and I will make more photos soon showing you all its beauty.
...
The daughter of a dove Keeps me. I have found a Love Among the thorns. Breakwater to the sea Keeps me. I've been a fool recent years I stopped following Signs, but I am lucky and slowly the last months, I begin to be aware of certain signs again, I've started to receive messages, fortunately for us, the universe speaks us all the time, giving us great opportunities to make radical changes in our lives, if we allow it. We all know safety Is a blessing and a curse. It is always difficult to explain this in words but true, magic is real. If we listen to the world he speaks. Magic is real.
 
The last few months, slowly, I stopped finding wellness in the city. I stopped feeling pleased with their forms of entertainment, their corners or its people (who each day spend more time on their cell/phones pretending and not really looking into others, avoiding talking the really important things everyday), those are the reasons I started to increasing a sense of isolation inside me, overwhelming a little more myself each day, making me feel miles away of everything. I already leave, I said to a friend, and it was true.. When all of your heroes Have had Their sons And all of your heroes And Their Daughters Have had all of your heroes Have you left And all you Have left all of this water is all you can do Well, all you can do Is secure your bird heart and sail towards the edge.
 
If I try to explain why I'm here, why I chose San Cristobal, the story is this: When I came on vacation for the first time I felt something. I do not know what, but I felt something. Well, well, I came to see what it is. I tried to explain this in DF and few people understand what I meant, but every time I tell the same story here people smile at me and say "I understand, many come and feel the same, San Cristobal is magical." But I am just an arm hanging in the sun And that's as spiritual as I know how to be.

As I want to be brainy and logic, sometimes like a kind of torture and attempted fun I try to make theories about what I felt here: I think it was the wind rose in the arco del carmen, or maybe the beautiful colors and exotic combinations, sometimes I think the whole town has some echo of Andalusia that gives me the weirdest feeling of a house I do not know, sometimes I think it's because this is a valley and is soooo beautiful, also I have theories that is due to lots of outsiders who are in town, of course could also be all those delicious bakeries, coffee, chocolate!, certain days I think it's the cold and it's bluest sky, or the beautiful tiles decorating the floor in some homes and businesses. Sometimes for days I think the main reason are the mountains that you can reach so easy!, during the evenings I think is the light trapped in the millions of droplets of moisture flying in the air that cause light to decompose into those purple rays, roses and golden sunset. Sometimes I think are the pyramids with those churches at the top, sometimes, I think perhaps could be minerals in the water or under my feet ...

A Breakwater to the sea, it’s as spiritual, as spiritual as I need to be. The daughter of a dove keeps me Just strong enough to hold back the waves. As they roll in, roll in, roll in, roll in, roll in. And I should have told you sooner I’ll be relying on you baby. And I should have told you sooner I think you’re just like me. The truth is that here are everything I like and something else, and I still do not know what I felt or feel being here, but I came to find out. And I guess I should’ve told you I am sometimes just an arm. Just another arm hanging out a window on a highway in the sun.
...
Epilogue
Daughter of a dove is a song on City Wrecker an album from my favorite singer for years and years: Spencer Krug. His music has spoken like a accuracy mirror at certain important moments of my life. Maybe I love him not so secretly because he is one of my species, demanding more spectacular colors from the sunsets, more from people, more from the cities, more and more from everyday life.
_____________

No hay comentarios.: